Turer i nærmiljøet

Alpakkaene er et populært turmål blant barna. De er så søte og snille, og av og til får vi lov til å mate dem.

Bølgen Alpakka AS ligger en liten gåtur fra barnehagen. Det går en idyllisk sti gjennom skogen, og det er akkurat passe langt for de minste.

Furua er et stort og erverdig tre, som vi går forbi på vei til Alpakkaene. Der pleier vi å spise matpakkene våre og leke litt.

Lavvoen vår er plassert ovenfor Bølgen. Turplassen har vi bygget opp selv, og både foreldre og barn har bidratt. Der har vi bålplass ute og muligheter til å fyre og lage mat inne i lavvoen. Samme med barna har vi bygget vennehuske, balansestokk m.m

Skolen og lekeplassen der er et spennende mål for de eldste barna som grugleder seg til å begynne på skolen. Ved å la dem bli kjent med skoleområdet bidrar vi til en smidig overgang til skolen.

Det er gangveinett rundt barnehagen i alle retninger, så vi har mulighet til å ferdes trygt til fots.