Pedagogisk leder

Er du klar for å bygge en lekende barnehage? Da vil vi ha deg med på laget!💖 Tilstedeværende, varm og lekende pedagog søkes!

Vi ønsker å forsterke vårt pedagogteam med deg som brenner for å gjøre barn robuste og utvikle barns leke- og språkferdigheter.

Temaene vi vektlegger er livsmestring og inkludering, barns medvirkning, språkets betydning for sosialt samspill, relasjoner og lek.

Vi har egen kokk   som lager maten sammen med barna. Hun hjelper også til med å utvikle vår kjøkkenhage, hvor vi kan dyrker våre egne grønnsaker.

Barnehagen har et trygt og inkluderende miljø som verdsettes høyt av barn, foreldre og ansatte.

Fra august har vi ledig en 100% fast stilling som pedagogisk leder. Ønsker du å bidra til at barnehagenes verdigrunnlag formidles, praktiseres og oppleves i alle deler av barnehagens pedagogiske arbeid? Da er vi din fremtidige arbeidsplass!

Vi er opptatt av at du deler din iver og kunnskap etter å gi barna den beste hverdagen, fylt med gode relasjoner, glede og gode opplevelser. Du er vår viktigste ressurs ved å tone deg inn i barnas verden og skape gode leke- og læringsmiljøer for barna. Du må være opptatt av nærvær gjennom å være til stede og bidra til at barn og voksne rundt deg har det bra.

Å lede andre mennesker til å bli den beste utgaven av seg selv, både styrker og motiverer deg.

De siste årene har vi har jobbet med den autoritative voksenrollen betydning for barns utvikling med blant annet Pål Roland i «være sammen prosjektet».Vi er nå med på kommunens satsning: KOSIP: hela laget rundt barnet jobber for å skape et Inkluderende fellesskap, Inkluderende praksis. I denne utviklingen blir du en av støtte spelene i vår barnehage.

Fremover vil vi i tillegg til gode relasjoner ha fokus på å bruke naturen som en pedagogisk arena og læringsmiljø for barna. Vi har et unikt uteområde, med skog og kupert terreng inne i barnehagen, som vi ønsker å utvikle mer. I nærområdet har vi fine turområder og vi holder på å utvikle en gapahuk i nærområdet. Vi ønsker at du er glad i å være ute og vil være med og videreutvikle vårt uteområde.

Vi ønsker

At du for eksempel har fordypning i småbarns pedagogikk, lek, ledelse, natur og friluft. At du er en god rollemodell for dine kolleger og for barna. At du er bevisst din rolle i et lærende miljø og kan planlegge, organisere og gjennomføre en barnehagehverdag forankret i rammeplan. Du liker å veilede og motivere dine kolleger og bidrar med din personlighet og fagkunnskap til et positivt arbeidsmiljø.

Vi tilbyr

• PBLs hovedtariffavtale
  • Sterkt fagmiljø med 50 % andel barnehagelærere
  • Ansatte som er gode rollemodeller for barna og er tilstede i leken
  • Ansatte som fokuserer på fag, inkludering og glede i barnehage hverdagen
  • Vi har kokk som lager alle måltider i barnehagen
  • En foreldre eid barnehage med engasjerte foreldre som vil være med å gjøre en god barnehage til barnas beste.

Har du kapasitet, iver og evne til å være med å bygge den beste barnehagen for våre barn? Kanskje du er ferdig med barnehagelærer utdanningen i juni 24? Trenger du nye utfordringer eller er du nyinnflyttet?  Om du kjenner deg igjen, så kanskje du og dine interesser passer inn her hos oss? Da ønsker vi en søknad fra deg!

Som en del av vårt team skal du bidra til en inkluderende barnehagehverdag for små og store. Raushet, varme og tydelige rammer er med på å skape en inkluderende, lekende barnehagehverdag.

Vi ønsker at du er godkjent barnehagelærer. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Søknadsfrist: 28.04.24

Stillingen er ledige fra 01.08.24.

Om du har spørsmål om stillingene, eller barnehagen er du velkommen til å ta kontakt med daglig leder, Marie Sesserud på mobil 902 40 943eller mail:post@smedenbarnehage.no

Se også vår hjemmeside for mer informasjon smedenbarnehage.no, Facebook og Instagram

Vitnemål, attester og opplysninger om referanse må tas med til et eventuelt intervju. Godkjent politiattest må fremlegges før ansettelse.